• Kezdőlap
  • Te is pilóta vagy?
  • Rólunk
  • 10 pont
  • AOPA
  • Facebook
Kezdőlap

Főmenü

  • Kezdőlap
  • SafeFlyer Cikkek
  • Esettanulmányok
  • Soha többé: túlélők tollából
  • Repülésbiztonsági kiadványok
  • Repülésbiztonsági előadások
  • Videók
  • Pilóta segédletek
  • Pilóta humor
  • Üzleti szemle
  • Tesztek Pilótáknak

Ajánló

  • Új Repülési Terv Nyomtatvány November 15-től
  • A tél láthatatlan ellensége: Szénmonoxid a kabinban
  • Jegesedés a gyakorlatban
  • Téli üzem ellenörzőlistája a kisgépes repülésben

Te ki vagy?

Milyen repülési tapasztalat a legjelllemzőbb rád?
 



Repülő kombájn - a cargo repülés jövöje?
SafeFlyer cikkek

Repül. De ezen kívül kevés dologban hasonlít a megszokott repülőhöz...

Leginkább egy repülő kombájn benyomását kelti a FanWing, amint a rotorok felpörögnek a szárny felett.

Ennek ellenére az elmúlt évtized egyik legígéretesebb koncepciója ez, ami forradalmasíthatja a jövő repülését.

Bővebben...
 
Rekonstruált incidens szimuláció: Hajtóműhiba IFR-ben
Balesetek és kritikus helyzetek

 

Nézzétek meg e megtörtént incidens szimulációs videoját, élő rádió forgalmazással, az áldozat pilóta saját szavaival elmesélve.

Az esettanulmány angol nyelvű, de e rövid magyar összefoglalóval mindenki számára élvezhető, tanulságos.

Bővebben...
 
Soha többé: Torony??? Milyen torony?
Soha többé: túlélők tollából

 

Friss műszerrepülő jogosításommal felszerelve egy rövid repülést terveztem Nashville-ből Murfreesboro repülőterére (MBT).

Mint megfogadtam, amint megszáradt a tinta a jogosításomon, IFR terv nélkül el sem indultam volna sehova.

El is készítettem a tervet, de olyan kirobbanó idő volt, hogy úgy döntöttem, felelevenítem elemi navigációs képessé-geimet ezen a néhány perces rövid útvonalon kis Cessnámban.

 

Bővebben...
 
Mit érdemes észben tartani a jegesedésről?
SafeFlyer cikkek

Jegesedésről beszélni egy repülésbiztonsági szakoldalon novemberben egyszerűen kötelező.

De akárhogy nézem, annyi alapos, részletes írás jelent már meg a jegesedésről, hogy nehéz bármi újat, memorizálásra érdemes dolgot mondani a jelenségről.

Aztán mégis előfordul minden évben egy-egy lejegesedett Cessna, Falke.

Bővebben...
 
Szokatlan repülési helyzetek kiképzés profikkal - Zadarban
Oktatas


Zadar egét nyáron leginkább a strandfelszereléssel és turistákkal megrakott Airbus-ok és sétarepülők hasítják.

 

Így volt ez 2010-ben is, egészen addig, míg a pilótaszíveket dobogtató jellegzetes műrepülő motorok fel nem bőgtek július 20-án egy lelkes horvát pilótaklub elkötelezett munkájának köszönhetően.

 

Ekkor kezdődött az Adria Air Race.

 

Bővebben...
 
A pánikreflex - szokatlan repülési helyzetek
SafeFlyer cikkek

 

Mikor a horizont helyzete meghaladja megszokott határainkat, bekapcsol mélyen bevésett reflexünk, és elkezdjük húzni a botkormányt.

Ez a reflex körülbelül a pilóták 90 százalékánál működik tapasztalatól függetlenül, és különösen felerősödik földközelben - állítja az APS, egy repülésbiztonsági tréningeket oktató arizonai cég sok éves kutatása.

Bővebben...
 
További cikkeink...
  • Lapos dugóhúzóban - DA 20
  • Hamvak a kabinban
  • Ha a por leszállt... Teendők kényszerleszállás után
  • Repülj országunk egyik legpatinásabb klubjában és kezdj egy ingyen körrel!
  • Aviat Husky - A racionális Mikulások vásárlói döntése
  • Hullámsír a levegőben - Piper PA-28
  • Kormányok koppig kitéríthetőek?
  • Vitorlázó pilóta szeretnél lenni? - Műegyetemi Sportrepülő Egyesület
  • A tél láthatatlan ellensége: Szénmonoxid a kabinban
  • Robinson R44 HA-MIX
<< Első < Előző 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 Következő > Utolsó >>

11. oldal / 24

Facebook Fórum

Emlékeztető

30 fok alatt

Kerüld a 30 foknál élesebb bedöntésű fordulókat iskolakörön:

1. Az átesési sebesség 60 fokos szögnél már 40 %-al növekszik

2. A legtöbb forgalmi kör magassága nem elég egy esetleges dugóhúzó kivételére

3. A forgalmi kör nyomvonala 30 fokos fordulókra optimalizált

 

Az éles fordulókat érdemes gyakorolni, de kint a légtérben, oktatóval, legalább AGL 5-6000 láb biztonsági magassággal.

Emlékeztetőül nézd meg ezeket az ábrákat.

SafeFlyer.hu Repülésbiztonsági Szakoldal, Powered by Joomla! SafeFlyer.hu - Copyrights reserved

valid xhtml valid css