• Kezdőlap
  • Te is pilóta vagy?
  • Rólunk
  • 10 pont
  • AOPA
  • Facebook
Kezdőlap

Főmenü

  • Kezdőlap
  • SafeFlyer Cikkek
  • Esettanulmányok
  • Soha többé: túlélők tollából
  • Repülésbiztonsági kiadványok
  • Repülésbiztonsági előadások
  • Videók
  • Pilóta segédletek
  • Pilóta humor
  • Üzleti szemle
  • Tesztek Pilótáknak

Ajánló

  • Új Repülési Terv Nyomtatvány November 15-től
  • A tél láthatatlan ellensége: Szénmonoxid a kabinban
  • Jegesedés a gyakorlatban
  • Téli üzem ellenörzőlistája a kisgépes repülésben

Te ki vagy?

Milyen repülési tapasztalat a legjelllemzőbb rád?
 



Új Repülési Terv Nyomtatvány November 15-től
SafeFlyer cikkek

2012. november 15-től az ICAO által használt, így Magyarországon is elterjedt repülési terv formanyomtatvány megváltozik.

Az új formanyomtatvány itt letölthető.

A változások hátterében egyszerű és praktikus ok rejtőzik. A korábbi nyomtatványon benyújtható adatok köre már elavult, sok új lehetőséget nem tudtak kihasználni a Léginavigációs Szolgálatok és a repülésben résztvevő felek.

Bővebben...
 
A vadászpilóta is ember
Balesetek és kritikus helyzetek

Larry Brown visszavonult F-15 vadászpilóta, és nyugdíjas éveit arra tette fel, hogy többezer órás tapasztalatát megossza az amerikai repülőszövetség tagjaival.

Történeteinek üzenete mindig egybecseng: még a vadászpilóta is "csak" ember, és hibázik, mint minden pilóta - hiszen senki sem tévedhetetlen.

Nézzünk egy rövid történetet Larry tollából:

Bővebben...
 
Pilótából is megárt a sok
Balesetek és kritikus helyzetek

A kisgépes balesetek közel 70 %-át pilótahibák okozzák, ez évről évre bebizonyosodik a hatósági statisztikákból.

Nehéz egyértelmű típusokba sorolni a baleseti tényezőket, de az bizonyos, hogy a legtöbb ilyen helyzetben egy helyes döntés megelőzhette volna az esemény bekövetkezését.

2002. Július 2-án Tennessee államban röviddel felszállás után lezuhant a N8143B lajstromú Piper Turbo Arrow, amely tömve volt pilótákkal.

Bővebben...
 
Csobbanás Martinique-on... jobb híján
SafeFlyer cikkek

Egy átépített Piper Malibu Mirage-t kellett leszállítanunk azon úton.

Egy Pratt&Whitney PT6A-35 turbina került a 200 órás géptestbe, amelyet egy brazil üzletember vásárolt meg.

Az új hajtóművel 7 órát repült a Malibu, mielőtt nekivágtunk a hosszú útnak.

Bővebben...
 
Olvasói levél: Kutyasétáltatás felszállópályán?
SafeFlyer cikkek

Hazai pilóták véleményét, hozzászólását kéri az alábbi Hármashatárhegyen történt kellemetlen élménye kapcsán egy pilótatársunk a Safeflyer oldalán keresztül:

A Hármashatár-hegyi Vitorlázó Repülőtér közvetlen tőszomszédja a HHH Siklórepülő Terület.

Itt, a turista térképen és a Hármashatár-hegyi Repülőtér rendjében is repülő üzemi területnek feltűntetett szektorokban van egy hosszabb csörlőpálya és számos rövid, dombvidékhez kötött gyakorló mező.

Sajnos történt itt már haláleset abból kifolyólag, hogy a Pesthidegkút lakónegyed lakói nem fogadják el, hogy ez a repülőüzemi terület veszélyes. A pályákon sokszor gyerekek felügyelet nélkül rohangálnak, játszanak, bicikliznek, papírsárkányt eregetnek, kutyát sétáltatnak.

Bővebben...
 
Csecsemő a fedélzeten?
SafeFlyer cikkek

Aki utazott repülőn, az biztos, hogy találkozott már legalább egyszer utastársak életét megkeserítő, repülőutat végigüvöltő csecsemővel. Ezek után kinek jutna eszébe, hogy “bepakoljon” egy néhány hónapost egy kisrepülőbe?

Akiben ez mégis felmerül, egy kis előkészítéssel biztonságosan megteheti, így életkortól függetlenül tudja egész családját izgalmas tájakon átreptetni egy kirándulás vagy nyaralás élményéért.

Elvégre miért autózzunk például Montenegróba 14 órán keresztül, ha kevesebb mint 3,5 óra repüléssel is odaérhetünk? Persze egy ilyen útra a szokásosnál nagyobb körültekintéssel érdemes felkészülni.

Na de mire is kell odafigyelni?

Bővebben...
 
További cikkeink...
  • Boomerang - hagyd repülni, mert csak összekutyulsz valamit!
  • Toronyiránt az éjszakában
  • Sűrűségmagasság praktikusan
  • Elpancsolt milliók
  • Végzetes ölelés
  • Repülésmeteorológia kviz
  • A második megközelítés
  • Repülőgép bérlet egyszerűen
  • Kíméljük szeretteinket!
  • A Londoni Olimpia légterre
<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Következő > Utolsó >>

2. oldal / 24

Facebook Fórum

Emlékeztető

CAVOK

CAVOK jelentése: 10 km vagy több látótávolság, CB mentes a szektor, nincs felhő 5.000 láb / 1.500 m alatt - vagy a minimum szektormagasság alatt. Kiejtése: [kéjvoké]

SafeFlyer.hu Repülésbiztonsági Szakoldal, Powered by Joomla! SafeFlyer.hu - Copyrights reserved

valid xhtml valid css