• Kezdőlap
  • Te is pilóta vagy?
  • Rólunk
  • 10 pont
  • AOPA
  • Facebook
Kezdőlap

Főmenü

  • Kezdőlap
  • SafeFlyer Cikkek
  • Esettanulmányok
  • Soha többé: túlélők tollából
  • Repülésbiztonsági kiadványok
  • Repülésbiztonsági előadások
  • Videók
  • Pilóta segédletek
  • Pilóta humor
  • Üzleti szemle
  • Tesztek Pilótáknak

Ajánló

  • Új Repülési Terv Nyomtatvány November 15-től
  • A tél láthatatlan ellensége: Szénmonoxid a kabinban
  • Jegesedés a gyakorlatban
  • Téli üzem ellenörzőlistája a kisgépes repülésben

Te ki vagy?

Milyen repülési tapasztalat a legjelllemzőbb rád?
 



Az utolsó hegycsúcs
Balesetek és kritikus helyzetek

A repülő társadalmat mindig azok a banális hibák rázzák fel a legjobban, amelyeket nagy tapasztalatú pilóták követnek el.

Egy éve, 2010 december 20-án egy ilyen esemény hívta fel a figyelmünket arra, hogy a levegő nem természetes közegünk, és soha nem szabad elfeledkezni róla, hogy a legtapasztaltabb pilóta is emberből van.

A kétmotoros Commander 680 azon a napon Pam Springs-ből a szomszédos chino-i repülőtérre készült. A repült táv 63 mérföld volt, alig több, mint Budapest-Siófok távolsága.

A parancsnok pilóta nem kevesebb, mint 7 személyszállító repülőgép típusra rendelkezett jogosítással. Összesen 33 ezer órát repült, vagyis élete nagy részét levegőben töltötte. Utolsó műszerrepülési ellenőrzőjét egy hónappal korábban tökéletesen teljesítette.

A sors tengerszint felett 2,500 lábbal érte utol, amikor a Commanderrel belerepült egy hegyoldalba.

Bővebben...
 
Autogyro - a megosztó
SafeFlyer cikkek

Bátran állítom, nincs még egy olyan szerkezet a levegőben, ami így megosztaná a pilótákat.

A szkeptikusok összevont szemöldökkel borzonganak: "úgy a jó, ha kinézek jobbra, szárnyat látok, kinézek balra, szárnyat látok és ha felfelé, akkor a kék eget. Isten is így akarta, ne kavarjuk."

És vannak akik bíznak a fizikában. Ők mentálisan toporogva várják, hogy e fura madarak egyikébe bekerülhessenek hiénázni.

Személyes vallomás: én az utóbbi csapatba tartozom. Pár éve megláttam egy ezüstszínű gyro-t Dunakeszi egén hintázni, és azonnal hozzácsaptam a "bakancslistámhoz" egy ilyen repülést.

Bővebben...
 
Levegőben szétesett... egy csúnya jegesedés története
Balesetek és kritikus helyzetek

Baleseti esettanulmány

 

Repülőgép: Cessna 210TC, N8126L
Helyszín: Tranquility, California, USA
Három halálos áldozat


Az esemény rövid leírása

A pilóta és két barátja egy golf hétvégére indult. Indulás előtt standard időjárás briefinget kapott. E brief szerint egy - a tervezett útvonalra merőlegesen haladó - erős hidegfront okozott több felhőréteget 30 ezer láb magasságig, nimbostratus felhőzetet, esőt, közepes turbulenciát és jegesedést a front síkjában.

Bővebben...
 
AVGAS jéggel
Balesetek és kritikus helyzetek

Baleseti esettanulmány

 

Repülőgép: Cessna 182P, N6685M
Helyszín: West Milford, NJ, USA
Két halálos áldozat

 

Az esemény rövid leírása

A felszállás kezdeti szakaszában a hajtómű leállt. A gép visszaesett a futópályára a betonfelület vége előtt 7 méterre, majd visszapattant a levegőbe és jónéhány fát és villanyvezetéket elkaszálva egy közút mentén állt meg. A repülőgép elemzése során a becsapódás előtti műszaki hibára utaló jelet nem találtak.

Az üzemanyag telepítőben nagy mennyiségű vizet, az üzemanyag szűrőben pedig egy jelentős méretű jégdarabot találtak, amelyben igen sok szennyeződés belefagyott. A repülőgépet a hangár előtt tárolták, a felszállás előtti hat hónapban a gép nem repült.

Bővebben...
 
Soha többé: Éjszakai repülés áram nélkül
Soha többé: túlélők tollából


100 órás magánpilóta voltam, és a műszeres jogosításomon dolgoztam ezen a repülésen.

Daviddel, az oktatómmal indultunk útnak az éjszaka közepén. IFR tervet adtunk le, bár tökéletes éjszakai VMC körülmények ígérkeztek az útvonalon.

Kb. 15 perccel az utazási magasságunk elérése után David megjegyezte, hogy szerinte túl halványak a műszerfények, és a töltésjelzőt kezdte bogarászni. Egy másodperccel korábban én már felfigyeltem rá, hogy a heading flag csak úgy felbukkant a HSI-n, de nem tulajdonítottam jelentőséget neki.

Bővebben...
 
Cessnával Afrika egén - magyar pilótaként
SafeFlyer cikkek


Egy magyar hobbipilóta CPL/IR-el, 300 órával, harminc éves családos emberként csavart egyet kényelmes életén.

Az irodaszékből felállva több mint egy évig repült fekete Afrika szívében egy Cessna 210-en, turistákat szállítva. 14 hónap alatt közel 900 órát teljesített a sivatag felett.

Bővebben...
 
További cikkeink...
  • Repülő kombájn - a cargo repülés jövöje?
  • Rekonstruált incidens szimuláció: Hajtóműhiba IFR-ben
  • Soha többé: Torony??? Milyen torony?
  • Mit érdemes észben tartani a jegesedésről?
  • Szokatlan repülési helyzetek kiképzés profikkal - Zadarban
  • A pánikreflex - szokatlan repülési helyzetek
  • Lapos dugóhúzóban - DA 20
  • Hamvak a kabinban
  • Ha a por leszállt... Teendők kényszerleszállás után
  • Repülj országunk egyik legpatinásabb klubjában és kezdj egy ingyen körrel!
<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Következő > Utolsó >>

10. oldal / 24

Facebook Fórum

Emlékeztető

Reakcióidő

A RAF Institute of Aviation Medicine a tapasztalt pilóták vészhelyzeti reakcióidejét a következőképpen határozta meg:
Szimulátoros felszállás során nagy gépen az elemelési sebességnél megszorult kormányokat szimuláltak és a fékezés megkezdéséig tartó reakcióidőt mérték. Az átlag 3.4 másodperc volt, de voltak 7 másodperces mérések is. Bár ez soknak tűnik, a valósághoz képest konzervatív becslés. Egy átlagos sportrepülő pilóta esetén kb. 10 másodperc telik el, mire a vészhelyzetre reagálni képes.

SafeFlyer.hu Repülésbiztonsági Szakoldal, Powered by Joomla! SafeFlyer.hu - Copyrights reserved

valid xhtml valid css