• Kezdőlap
  • Te is pilóta vagy?
  • Rólunk
  • 10 pont
  • AOPA
  • Facebook
Kezdőlap

Főmenü

  • Kezdőlap
  • SafeFlyer Cikkek
  • Esettanulmányok
  • Soha többé: túlélők tollából
  • Repülésbiztonsági kiadványok
  • Repülésbiztonsági előadások
  • Videók
  • Pilóta segédletek
  • Pilóta humor
  • Üzleti szemle
  • Tesztek Pilótáknak

Ajánló

  • Új Repülési Terv Nyomtatvány November 15-től
  • A tél láthatatlan ellensége: Szénmonoxid a kabinban
  • Jegesedés a gyakorlatban
  • Téli üzem ellenörzőlistája a kisgépes repülésben

Te ki vagy?

Milyen repülési tapasztalat a legjelllemzőbb rád?
 



A második megközelítés
SafeFlyer cikkek

Minden tankönyv ezt tanítja: ha nem megy az első megközelítés, semmi szégyen nincs a go-around-ban.

És itt nagyjából be is fejeződik a jó tanács... De mi jön utána?

Bővebben...
 
Repülőgép bérlet egyszerűen
SafeFlyer cikkek

Belépsz egy autókölcsönzőbe. Hosszasan ellenőrzik a papírjaidat, majd jön egy oktató, és közli, meg kellene mutatnod, hogy tényleg tudsz vezetni, és elvisz egy órás ellenőrző vezetésre, amit persze ki kell fizetned.

Bizarr, ugye?

Pedig nagyon hasonló a történet ahhoz, amikor az ember repülőgépet bérel egy új üzemeltetőnél.

Bővebben...
 
Kíméljük szeretteinket!
Balesetek és kritikus helyzetek

2007. Szeptember 2-án egy 17 éves tanuló pilóta felszállt egyedül, hogy végrehajtsa az oktatója által előírt egyedüli légtérgyakorlatokat.

A gyakorlás tökéletesen ment, s a növendék ezen felbuzdulva kicsit "csavart" a megbeszélt terven, hogy szüleit lenyűgözze friss tudományával...

Bővebben...
 
A Londoni Olimpia légterre
SafeFlyer cikkek

800 ezer fő/nap tömegközlekedés, 9 ezer új parkolóhely, 12 ezer új munkahely, 5 és fél ezer kilométer adatkábel, 60 GB multimédia másodpercenként, mindez határidőre kivitelezve 200 ezer fős kivitelezői gárdával.

Ez nem a budapesti ötös metró statisztikája, hanem a Londoni Olimpiáé, amely hazánk éves költségvetésének közel háromszorosába kerül, és a világ egyik monstre projektje, amelyet természetesen a légiközlekedés is meg fog érezni.

Érdekességként megnéztük, hogyan hat egy ilyen gigantikus esemény a kisgépes repülésre?

Bővebben...
 
Kanyonrepülés zsákutcában
Balesetek és kritikus helyzetek

Baleseti esettanulmány

Repülőgép: Cessna L-19E, N4584A
Helyszín: Tabernash, CO
Két halálos áldozat


1984. Augusztus 8-án 13 órakor Grandby repülőteréről elindult egy Cessna L-19E két fővel Denverbe, de repülés közben nyomtalanul eltűntek.

Rádiózás és flight following nélkül a felderítések eredménytelenül jártak, és három évvel később, 1987. nyarán találták meg a gép roncsait egy magas, fákkal borított hegygerincen.

A fedélzeten találtak egy videót, amely rögzítette a repülés utolsó 7 percét. Az NTSB az ügyet e video alapján tárta fel.

Bővebben...
 
Vétkesek nélkül - Ütközés vontatmánnyal
Balesetek és kritikus helyzetek

Baleseti esettanulmány

Repülőgép: Cirrus SR20 N825BC, Piper PA-25 N8718L
Helyszín: Boulder, Colorado, USA
Három halálos áldozat



2010. február 6-án 13:27-kor Boulder lakói egy ejtőernyőn lassan ereszkedő, füstölgő roncsot vettek videóra.

A roncs az a Cirrus SR20 volt, amely 40 perccel korábban Erie (KEIK) repülőtérről indult egy 640 órás kereskedelmi engedélyes pilóta parancsnoksága alatt. A gép indulás után 6,800 és 8,800 láb között változó magasságon VFR repülést hajtott végre északi irányban, majd a baleset előtt pár perccel légtérgyakorlatokat hajtott végre és visszafordult 180 fokos kurzusra.

Bővebben...
 
További cikkeink...
  • VMC-ből IMC-be... és vissza!
  • Rotax 912 injektor - 21. század a motorházban
  • Hőlégballon Fieszta és Rétesfesztivál - 2012. 05. 19-20.
  • Soha többé: bolyongás az éjszakában
  • Szívótérnyomás egyszerűen
  • A hősök velünk élnek
  • Képességem határain
  • A szlovén párduc csendes, de nagyot ugrik! - Pipistrel Panthera
  • Van, amire 30 ezer repült óra sem jogosít fel
  • Banális de fatális? - Gyakori hibák a fedélzeten
<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Következő > Utolsó >>

4. oldal / 24

Facebook Fórum

Emlékeztető

Fedélzeti tűzoltókészülék

Ha ismeretlen gépbe ülsz, mindig nézd meg, hogyan rögzítették a fedélzeti tűzoltópalackot. Ha szükség lesz rá, és Te ott ülsz bekötve, értékes másodperceket vesz el, mire kiszereled, különösen ha fogalmad sincs róla, hogyan kell kiemelni.

SafeFlyer.hu Repülésbiztonsági Szakoldal, Powered by Joomla! SafeFlyer.hu - Copyrights reserved

valid xhtml valid css