Ajánló
Te ki vagy?
Teljesítmény- és súlypontszámítás kisgépeken |
Ismét egy mostoha témát veszünk elő. A jelenlegi hazai kisgépes gyakorlat és az oktatás nem hangsúlyozza eléggé a teljesítmény- és súlypontszámítás fontosságát.
Itt letöltheted a kiadványt pdf formátumban. Itt a súlypontszámításhoz használt xls segédletet tudod megnyitni.
Az elülső súlypont-határ túllépése esetén:
1. Ezért csökken a kormányerő, érzékeny a repülőgép, így könnyen nagy terhelési többszörös hozható létre; Valamint, ha túlterheljük a repülőgépet:
Azt gondolom, elég jó indokot sikerült felsorolni, hogy egy nagyobb útra indulva kiadványunkban található egyszerű xls táblába néhány számadatot beírjunk ellenőrzésként.
Balázs cikksorozatának második részében a teljesítmény analízis gyakorlati részleteit tekintjük majd át.
Addig is biztonságos repülést! |
Emlékeztető
Tájékozódás elvesztése |
Teendők, ha elvesztetted a tájékozódást az országhatár közelében: 1. jelenteni a repülésvezetőnek 2. legnagyobb hatótávolságot biztosító sebességet felvenni 3. Ráfordulni az ország belseje felé vezető irányszögre: - Tiszántúl - 270-300° Tiszára - Duna-Tisza köze - 270-290° Dunára vagy 90-70° Tiszára - Dunántúl és Pécs - 70° Dunára - Győr Tatabánya - 110° Dunára - Miskolc - 110°Tiszára |