• Kezdőlap
  • Te is pilóta vagy?
  • Rólunk
  • 10 pont
  • AOPA
  • Facebook
Kezdőlap

Főmenü

  • Kezdőlap
  • SafeFlyer Cikkek
  • Esettanulmányok
  • Soha többé: túlélők tollából
  • Repülésbiztonsági kiadványok
  • Repülésbiztonsági előadások
  • Videók
  • Pilóta segédletek
  • Pilóta humor
  • Üzleti szemle
  • Tesztek Pilótáknak

Ajánló

  • Új Repülési Terv Nyomtatvány November 15-től
  • A tél láthatatlan ellensége: Szénmonoxid a kabinban
  • Jegesedés a gyakorlatban
  • Téli üzem ellenörzőlistája a kisgépes repülésben

Te ki vagy?

Milyen repülési tapasztalat a legjelllemzőbb rád?
 



Te mennyit felejtettél idén télen?
SafeFlyer cikkek

Megérkezett a tavasz, egyre többen kezdjük leporolni téli álmot alvó pilótaengedélyünket.

Abban az országban, ahol pilóták tömegei kezdik újra a repülést, ilyenkor mindig ugrásszerűen növekszik a buta, elkerülhető balesetek száma. Nem kizárt, hogy így van ez itthon is, de kevésbé látjuk, hiszen egy-egy lesodrott futó ballon, megreccsent orrfutó, elkaszált szegélyjel nem kap akkora nyilvánosságot.

Bővebben...
 
Magyar kisrepülőgép az amerikai piacon
SafeFlyer cikkek

A Corvus Aircraft (Kft) magyar repülőgépgyárhoz vegyes hírek kapcsolódnak.

Ezekről most szándékosan nem írunk, a cikk végén a Radarfigyelő két korábbi írására mutatunk, amelyekből megismerhető a gyár története.

Ami tény, hogy a Corvus Aircraft 2004 óta a magyar repülőgépgyártás fontos pillére volt, és fénykorában 75 dolgozót foglalkoztatott.

Számos innovációs díjat és szabvány minősítést elnyertek, és felvállalták azt a feladatot, hogy hazánk talán legismertebb pilótájának, Besenyei Péternek  egyedi, testre szabott gépet készítenek.

Bővebben...
 
GPS vagy felhajtóerő? Melyik kell neked a levegőben?
Balesetek és kritikus helyzetek

Baleseti esettanulmány

Repülőgép: Cessna 172, N6413J
Helyszín: Mount Sterling-Montgomery, IOB, Kentucky, USA
Két halálos áldozat


2002. október 15-én egy GPS megközelítés közben antennának ütközött és lezuhant egy Cessna 172. A gép IFR-képes GPS-el nem volt felszerelve.

A gép pilótája egy 487 órás tapasztalatú, PPL IR engedélyes pilóta volt. A pilótának volt egy Piper PA-32-ese, de saját gépe ápoláson volt, ezért bérelte a Cessnát.

Bővebben...
 
Soha többé: Prison Brake
Soha többé: túlélők tollából

Hood River repülőteréről indultam Nevadába a R.A.C.E.-re (Rutan és kompozit gépek versenye)

 

Imádtam versenyezni és az én Long EZ-m jónéhány módosításnak és a megpiszkált Lycoming 0-290-D2-esnek köszönhetően könnyedén hozta a 200 csomós átlagot.

Azon a novemberi napon gyönyörű idő volt, indulás után pillanatok alatt 17,500 lábra emelkedtem.

 

Hátszelem volt, így 6 gallon per órával 170 csomós szuper-gazdaságos rezsimet tartottam. Két órán át minden rendben volt, csak néha az oxigén maszkban mintha egy kis  benzinszag csapott volna meg.

Bővebben...
 
Soha többé: JFK final-en Cessna 150-el
Soha többé: túlélők tollából

 

100 órás PPL pilóta voltam, és műszer jogosításom megszerzésével küzdöttem 1967 telén.

 

Feleségemmel egy szilveszteri buliba repültünk át New Jersey, Morristown-ba egy bérelt Cessna 150-el. Egész éjjel nem ittam, mert reggel indultunk haza, tehát sajnos nem foghatom a piára következő hibáim sorozatát.

 

Az időjárás tökéletes volt reggel, végtelen látás mellett kiemelkedve indulás után tisztán látszottak N.Y. város felhőkarcolói a távolban. De mi Észak felé indultunk, Long Islandra kellett visszavinni a gépet a Deer Park reptérre.

 

Az első hiba, hogy a helyi jó időn felbuzdulva időjárás briefing nélkül szálltunk fel.

 

Bővebben...
 
"Sajnálom, hülyeséget csináltam!"
Balesetek és kritikus helyzetek

Baleseti esettanulmány

 

Repülőgép: Cessna 172 N6312E
Helyszín: Chesapeake, VA, USA
Sérülés nem történt

2003. január 18-a, délután két óra. 2 C fok van a reptéren, szélcsend, SKC és végtelen látótávolság. A szép napos idő hívogatja a téli bezártságban repülésre kiéhezett pilótákat.

Az 1,200 órás SE, ME, IR jogosítású oktató pilótánk már közel egy órája takarítja az apron-on álló Cessna 172-esét, hogy megszabadítsa a napokban esett hótól. Egy kis létrával jár körbe, és alaposan tisztogatja a belépőélet és a kormányfelületeket. A havat hátrafelé tolja a szárnyon, ameddig tudja, hogy gurulás közben könnyen lefújja a menetszél.

Bővebben...
 
További cikkeink...
  • Cessna Skycatcher - a babakocsi újra repül (II. rész)
  • Cessna Skycather - A nehéz szülés (I. rész)
  • A sietség ára
  • WACO - a jelen ékessége, a múlt büszkesége
  • Superman a cockpit-ban
  • Pilóta mese - CSAK FÉRFIAKNAK!
  • Az utolsó hegycsúcs
  • Autogyro - a megosztó
  • Levegőben szétesett... egy csúnya jegesedés története
  • AVGAS jéggel
<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Következő > Utolsó >>

8. oldal / 24

Facebook Fórum

Emlékeztető

Flight plan 10. mező

Flight plan 10-es mező: Equipment

Ha S/C-t írsz be BUD FIR-ben ez azt jelenti, hogy
URH + rádióiránytű + VOR + ILS + mode C transzponder van a fedélzeten.

Nemzetközi repülés során RNAV is kell az "S"-hez.

Ugye nem kizárt, hogy mindez van a Falkeban is, de legyünk őszinték... :)

A legtöbb hobbirepülést mode C transzponder esetén V/C-vel végezzük.

SafeFlyer.hu Repülésbiztonsági Szakoldal, Powered by Joomla! SafeFlyer.hu - Copyrights reserved

valid xhtml valid css